מרפאת חירום וטרינרית

מרפאת חירום וטרינרית של ד"ר יובל אטיאס

אם יש לכם ילדים, יתכן מאוד שמוכר לכם המצב בו נראה שהילד או התינוק לא מרגיש טוב ובאופן הנראה מדאיג דווקא בשעות בהן קופת החולים ורופא המשפחה לא עובדים. אז אתם ניגשים למ.ר.מ, חדר מיון או מרפאת חירום כלשהי. ישנה גם אופציה לקרוא למד"א. אצל בעלי חיים יכולים גם לקרות מקרים בהם הכלב או החתול נמצאים במצב בו לא ניתן להמתין אלא לחפש מספר של מרפאת חירום וטרינרית אשר ניתן לפנות אליה בכל שעה ושיש בה גם את הציוד הנדרש לטיפול במקרים דחופים, כולל כל האמצעים לאבחון מקיף. פגיעות פנימיות כפי שיכולות להיות לאחר תאונה, במצב של היפוך קיבה ועוד יכולות לא לבוא כמעט לידי ביטוי כלפי חוץ אך להצריך טיפול דחוף. לכן חשוב ליצור קשר מיידי עם מרפאת חירום וטרינרית.

רפואת חירום וטרינרית

בכל מצב חריג כדאי לפנות אל מרפאת חירום וטרינרית ולא לחכות לבוקר. כאשר הכלב או החתול מראים קשיים בנשימה חשוב לטפל בעניין באותו רגע. כך גם במצב של שלשולים או הקאות חוזרים ונשנים. כמובן שאם הכלב או החתול עברו פגיעה משמעותית בעקבות תאונת דרכים, נשיכה חזקה או הכשת נחש/ עקרב חשוב מאוד לקבל טיפול חירום. גם כאשר בעל החיים בולע חפץ זר חשוב לבדוק אותו מיידית. כאשר נראה שהכלב או החתול מתנהגים צורה אפאטית וחסרי תיאבון חשוב לבדוק את הדברים במהירות, כשאם זהו בעל חיים מבוגר או במצב בריאותי כללי לא טוב חשוב לעשות זאת באופן מיידי ולא לחכות. בכלל, בכל מצב בו רואים שמצבו של בעל החיים מתדרדר יש לפנות לטיפול באופן מיידי.

בית חולים וטרינרי

לא כל מרפאה היא מרפאת חירום וטרינרית. גם אם הווטרינר שלכם נותן את מספר הטלפון האישי שלו או מספר אחר לשעת חירום עדיין הדבר לא אומר שהוא יוכל לתת מענה 24 שעות ביממה וגם לטפל בכל מצב. ישנם מצבים מורכבים שיהיה בהם צורך לאבחון מקיף יותר, למנות דם במקרה של פציעה ואיבוד דם ועוד. לכן, בנוסף לטיפול הווטרינרי השוטף חשוב שיהיה לכם מספר טלפון של מרפאת חירום וטרינרית לפנות אליה כאשר המרפאה הקבועה שלכם סגורה או במצבים הדורשים ציוד ואמצעים שאין במרפאה וטרינרית רגילה.

ד"ר יובל אטיאס הוא וטרינר בעל ניסיון הנותן מענה גם בשעת חירום ויציע את הטיפול הטוב ביותר לבעיה. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השירותים שלנו

רפואה פנימית

חוות דעת שניה

מזון רפואי ומוצרים משלימים

רפואה מונעת

מרפאה וטרינרית חירום

עד כמה שאתם שומרים על בעל החיים שלכם היטב, דואגים לקחת אותו לוטרינר לבדיקות תקופתיות ולחיסונים, יכולים לקרות גם מצבים בהם הכלב או החתול יצטרכו לקבל טיפול כאן ועכשיו, מצב חירום בו צריכים לראות את הווטרינר במקום. לא כל מרפאה היא גם מרפאה וטרינרית חירום, מרפאה אשר ניתן לפנות אליה גם לטיפול SOS ובכל שעה. חשוב שיהיה שמור לכם בטלפון מספר של מרפאה וטרינרית חירום, כאשר רצוי מלכתחילה לבחור  וטרינר אשר נותן מענה גם במצבי חירום ושיש במרפאה שלו את הציוד לטפל בבעל החיים גם במצבים אלה.

מתי לפנות אל מרפאה וטרינרית חירום?

לא כל מצב בו הכלב או החתול לא מרגישים טוב הוא מצב חירום. כדאי כמובן במצב כזה לקבוע תור לווטרינר בהקדם ולבקש תור קרוב ככל האפשר אך עדיין לא בהכרח מדובר על מצב חירום בו צריך לראות וטרינר באותו רגע. מצבים בהם צריך לפנות אל מרפאה וטרינרית חירום הם למשל בפגיעה חלילה בעקבות תאונה  או נשיכה חזקה שגרמה לפציעה. מצב אחר הוא בליעה של גוף זר. גוף זר יכול לגרום לחנק או בעיות במערכת העיכול. לא רק בבליעת גוף זר כדאי לחפש מרפאה וטרינרית חירום אלא גם בבליעת חומר רעיל, כאשר גם שוקולד נחשב רעיל לכלבים וחתולים. כפי שציינו לא כל מצב בו החתול או הכלב לא מרגישים טוב הוא מצב חירום אך כשבעל החיים מבוגר ובמצב כללי פחות טוב כדאי לבדוק את העניין מהר ככל האפשר.

האם כל וטרינר נותן מענה למצב חירום?

כל וטרינר יעשה ככל יכולתו כדי לתת מענה במקרים דחופים אך לא כל מרפאה היא מרפאה וטרינרית חירום. גם אם הווטרינר יכול לקבל אתכם במהירות, אפילו מעבר לשעות הפעילות, לא בכל מרפאה ישנו הציוד הנדרש לטיפול במצבי חירום מסוימים, במיוחד ציוד לאבחון ואיתור פגיעה פנימית כמו מכשיר אולטרסאונד או רנטגן. כדאי להיות גם באופן שוטף במרפאה וטרינרית בה הוטרינר נותן את הטלפון האישי שלו, יכול לתת מענה 24 שעות ומציע גם שירות הגעה עד הבית ומתן טיפול מלא במצב חירום.

ד"ר יובל אטיאס מציע במרפאתו שבשכנת פולג בנתניה גם שירותי חירום. במרפאה יש את כל הציוד הנדרש לביצוע אבחון מקיף וביצוע טיפולים דחופים. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עיקור חתולה

עיקור חתולה מחיר עיקור חתולות הוא ניתוח נפוץ. אחת התופעות שמעדיפים בהדרגה להפחית היא חתולי רחוב נטושים. עיקור חתולות הוא דרך לעשות זאת הן כאשר מדובר על חתולות חצר/ רחוב

קרא עוד >>
אימצתי גור, מה עכשיו?

בשלב זה בעל החיים יעבור בדיקה יסודית הכוללת הערכת התפתחות, בחינה של המצב הגופני, הקשבה ללב ולריאות, בדיקה של מערכת השלד, בדיקת ראייה ושמיעה ובדיקה נוירולוגית. ככלל מומלץ כי הבדיקה

קרא עוד >>
חיסונים לכלבים

חיסונים לכלבים מחירים כדי שהכלב שכם יהיה נמרץ, חיוני ושמח הוא צריך קודם כל להיות בריא. המפתח לבריאות, ואת זה אנחנו יודעים גם מהבריאות שלנו, הוא מערכת חיסון חזקה. מערכת

קרא עוד >>